Загальне
Федів В.І., Олар О.І., Бірюкова Т.В.
Буковинський державний медичний університет
ВИКОРИСТАННЯ СИСТЕМИ MOODLE У ВИЩОМУ МЕДИЧНОМУ ЗАКЛАДІ
Сучасний етап розвитку суспільства та поширення пандемії максимально прискорили процеси віртуалізації освіти. Он-лайн освіта, навіть для галузей знань, де практично неможливо було собі уявити такий формат, вивела на новий рівень технології дистанційної освіти [1]. Науково-педагогічні працівники практично всіх закладів вищої освіти доклали чимало зусиль, щоб використовувати максимально можливості платформ для дистанційного навчання при створенні нових та вдосконаленні існуючих електронних навчальних курсів (ЕНК). Активніше почали використовуватися не тільки асинхронні методи навчання, коли студенти мають можливість скористатися навчально-методичними матеріалами, наявними у ЕНК для підготовки до занять незалежно від місця перебування за умови доступу до мережі Інтернет, а й синхронне навчання і регламентований проміжний і підсумковий контролі.
Сучасний стан розвитку технологій дистанційного навчання повною мірою став наслідком створення і розвитку віртуальних навчальних середовищ, найбільш популярним з яких, по праву, вважається середовище Moodle [2-4]. Moodle – середовище з найбільшою кількістю користувачів у світі - понад 500 тисяч.
MOODLE (Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment) – модульне об’єктно-орієнтоване динамічне середовище, розробка якого розпочалася у 1999 р. (перший розробник системи Moodle - Martin Dougiamas (Мартін Дугамас). Мета Moodle – ефективна організація он-лайн навчання. На платформі можуть розміщуватися тексти, глосарії, відео- та аудіо матеріали, тести, присутній широкий спектр інструментів для організації зворотного зв’язку зі студентами та ін.
У Буковинському державному медичному університеті (БДМУ) середовище MOODLE функціонує з 2010 року. Була розроблена загальна структура та структура тематичних розділів ЕНК, які можуть бути представлені наступним чином:
Крім обов’язкових компонент ЕНК, у залежності від специфіки дисциплін, більшість кафедр БДМУ використовують варіативні компоненти.
Оскільки комплекс інформації, наявний у ЕНК, потребує періодичного перегляду та оновлення, а з переходом в он-лайн режим навчання додаткових засобів контролю, це вимагало значних зусиль від викладачів, закріплених за курсами.
ЕНК дисциплін, що викладаються кафедрою біологічної фізики та медичної інформатики БДМУ були значно доповнені наочними матеріалами, презентаціями лекцій, навчальною та навчально-методичною літературою. Було створено окремий ресурс для вхідного тестового контролю на початку кожного практичного заняття, відмінний від ресурсу «Тестові завдання для самоконтролю», ресурси для проведення підсумкових модульних контролів, які крім тестового контролю включають розв’язування задач з рандомізованим підбором числових значень.
Викладачі з використанням елементів керування «Групи» та «Журнал оцінок» у форматі проведення он-лайн занять мають зручний інструмент моніторингу та систематизації результатів оцінювання знань студентів за темами та дисципліною в цілому.
Саме в умовах сьогодення дистанційні технології навчання, показали свою ефективність і спроможність повноцінного забезпечення начального процесу. Вдосконалення цих технологій у перспективі – важлива задача педагогічного персоналу ЗВО.
Список використаних джерел
- Жерновнікова Я.В., Пятисоцька С.С. Особливості використання платформи Moodle під час вивчення дисципліни «Інформатика». Науково-методичні основи використання інформаційних технологій в галузі фізичної культури та спорту. 2020. № 4. С. 26-29.
- Бабаліч, В.А. Досвід використання системи Moodle під час вивчення дисципліни «Теорія і методика викладання плавання». Науково-методичні основи використання інформаційних технологій в галузі фізичної культури і спорту. 2019. № 3. С. 19-22.
- Курочкін М.Ю. Досвід використання системи дистанційного навчання Moodle у самопідготовці лікарів-інтернів дитячих анестезіологів. Вісник проблем біології і медицини. 2015. Вип. 3 (1). С. 56-58.
- Тевяшев А.Д., Литвин О.Г.,Манчинська Н.Б. Досвід використання системи дистанційного навчання MOODLE при вивчанні фундаментальних математичних дисциплін .П’ята міжнародна науково-практична конференція «MoodleMoot Ukraine 2017. Теорія і практика використання системи управління навчанням Moodle». (Київ, КНУБА, 26-27 травня 2017 р.): тези доповідей. К.: КНУБА, 2017. с.26.